W samorządach

Biura obsługi mieszkańców na poczcie

W Lublinie rozpoczęły pracę kolejne trzy Biura Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Lublin, zlokalizowane w placówkach Poczty Polskiej S.A.

Biura ulokowane są przy ul. Pocztowej 1 (obok dworca PKP), Wojciecha Żywnego 8 (Czechów) i Władysława Jagiełły 10 (Felin). Czynne są od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17. Można w nich załatwić sprawy związane z dowodami osobistymi, meldunkami, prawem jazdy, dodatkiem mieszkaniowym i energetycznym, a także złożyć informację w sprawie podatku od nieruchomości, czy podatków rolnego i leśnego od osób fizycznych. Pracownicy BOM-ów udzielają też informacji na temat spraw, które można załatwić w Urzędzie Miasta Lublin oraz przyjmują wszelkie pisma, skargi i wnioski kierowane do urzędu.

 

Biura Obsługi Mieszkańców zostały utworzone dzięki współpracy Miasta Lublin z Pocztą Polską S.A. 29 września 2014 r. w lubelskim ratuszu podpisany został list intencyjny w tej sprawie. Jednym z jego zapisów jest współpraca w zakresie obsługi mieszkańców urzędu miasta oraz klientów Poczty Polskiej S.A. Nowe punkty BOM są również efektem aktywnej działalności obywatelskiej mieszkańców za pośrednictwem swoich przedstawicieli w radach dzielnic.

 

Do tej pory, na terenie Lublina działało pięć Biur Obsługi Mieszkańców, które przyjmują interesantów w poniedziałki i wtorki w godzinach od 7.45-16.45 w środy, czwartki i piątki w godz. 7.45-15.15. A jak policzył urząd miasta, w trzech osiedlowych BOM-ach działających przy ul. Filaretów, Kleeberga oraz Szaserów w zeszłym roku sprawy załatwiło 69 tys. mieszkańców.

TAGI: dobre praktyki, dostęp do informacji publicznej, jednostki pomocnicze, prezydent miasta,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane