Instytut Monitorowania Mediów przedstawił raport najbardziej opiniotwórczych mediów lipca. Dla nas najważniejsza jest 3 pozycja „Wspólnoty” w kategorii tygodników. Co rok udaje nam się wprawdzie dostać do pierwszej piątki wśród tygodników, ale tym razem znaleźliśmy się także w zestawieniu ogólnoprasowym (na 9 miejscu), a także wśród najbardziej opiniotwórczych mediów (miejsce 12. – przed RMF FM, Newsweek, Puls Biznesu, sportowefakty.wp.pl).
Lipiec w mediach został zdominowany przez tematy polityczne. Największą uwagę dziennikarze zwrócili na złożenie i wycofanie przez PiS projektu ustawy dotyczącego podwyżek dla najważniejszych osób w państwie. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” oraz „Dziennik Gazeta Prawna”. Kolejne miejsca w lipcowym zestawieniu zajęła stacja TVN24 oraz tygodnik „wSieci”.
Oprócz projektu podwyżek PiS, w mediach często poruszane były kwestie dotyczące „Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju” wiceministra Mateusza Morawieckiego oraz złożenia kwiatów pod pomnikiem Rzezi Wołyńskiej na warszawskim Żoliborzu przez Beatę Szydło, Witolda Waszczykowskiego i Jarosława Kaczyńskiego. Szeroko komentowano również kontrowersje wokół apelu tzw. „apelu smoleńskiego”, a także decyzję władz PO o wyrzuceniu z partii posłów Michała Kamińskiego, Stanisława Huskowskiego i Jacka Protasiewicza – czytamy w informacji Instytutu Monitorowania Mediów.
Tym bardziej cieszy nas, że w takim zestawieniu tematycznym udało nam się dotrzeć do opinii publicznej z merytorycznym przekazem jaki jest misją naszego pisma.
Dziękujemy autorom i czytelnikom!