Prawie 251 mln zł – to budżet do rozdysponowania w drugim naborze wniosków w ramach programu "Cyfrowa Gmina". Mogą w nim wziąć udział 1063 gminy. Termin na zgłoszenia upłynie 22 grudnia.
Skierowany do wszystkich gmin w Polsce projekt "Cyfrowa Gmina" jest finansowany z Funduszy Europejskich, w ramach programu React-EU. 17 listopada zakończył się pierwszy nabór wniosków. W poniedziałek ruszył kolejny, który potrwa do 22 grudnia.
W pierwszym naborze mogły wziąć udział 734 gminy – wzięło 720, czyli 98 proc. "Do drugiego nabory zapraszamy kolejne 1063 gminy, w tym 169 mazowieckich samorządów. Tym razem do rozdysponowania mamy ponad 250 milionów złotych. Wnioski można składać do 22 grudnia, a rozliczać do końca 2022 roku" - poinformował Janusz Cieszyński, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w KPRM.
Każda gmina, która weźmie udział w programie, może liczyć na wsparcie - minimalna wysokość grantu to 100 tys. zł, maksymalna - 2 mln zł. Nabór wniosków prowadzi Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Za otrzymane pieniądze gminy będą mogły sfinansować m.in. dalszą cyfryzację swoich urzędów, kupić sprzęt komputerowy dla jednostek podległych, przygotować urzędników do pracy z nowoczesnymi technologiami - wykupić szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa, wyposażyć urzędy w programy wspierające cyfrowe bezpieczeństwo. Jedno działanie będzie obowiązkowe – audyt cyberbezpieczeństwa.
Jak podano w komunikacie KPRM, na poniedziałkowe spotkanie w Maciejowicach zaproszeni zostali przedstawiciele 109 mazowieckich gmin. Wszystkie mogą wziąć udział w drugim naborze. Dofinansowane na jakie mogą liczyć to w sumie 20 milionów zł. Na całe województwo mazowieckie (314 gmin) - we wszystkich naborach - przeznaczone będzie niemal 60 milionów zł.
Szczegółowe informacje na temat programu, wzory dokumentacji, numer infolinii, która jest do dyspozycji samorządowców, można znaleźć na stronie Centrum Projektów Polska Cyfrowa gov.pl/cppc.
woj/