Unia Europejska dofinansuje budowę lub modernizację 55 dworców kolejowych
Wpis dodał: Marcin Żyski | Zgłoś błąd lub naruszenie
Obserwujący Twitterowy profil Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju w ostatnich dniach mieli okazję natrafić na wiele ciekawych informacji, zarówno dotyczących przeszłości, jak i przyszłości.
Najpierw podczas konferencji "Potrzeby inwestycyjne jednostek samorządu terytorialnego po 2020 roku - czy stać nas na rozwój?" minister Jerzy Kwieciński zaprezentował wyniki dwóch badań wykonanych na zlecenie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, które dotyczyły dofinansowania samorządów przez Unię Europejską. Dowiedzieliśmy się z nich między innymi, że „w latach 2015-2018 #JST otrzymały ponad 31% wartości unijnego dofinansowania, a w samym 2018 r. udział ten wrósł do aż 40%”.
Minister mówił też, że „z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na inwestycje transportowe trafiło już ponad 91 mld zł. Tym samym zagospodarowanych zostało już blisko 80% funduszy w tym programie” oraz, że "w 2018 r. odnotowaliśmy wzrost stopy inwestycji. O wysokiej dynamice nakładów inwestycyjnych decydowały przede wszystkim wydatki sektora instytucji rządowych i samorządowych”, a najwięcej nakładów inwestycyjnych poniesiono na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną (w latach 2004-2016 ponad 28 mld zł, z czego 19 mld to środki unijne).
Wczoraj doszło do podpisania nowych umów na dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Ich wartość to 1,2 mld złotych (łączna wartość projektów to prawie 1,8 mld). Minister powiedział, że Polska jest w tej chwili największym placem budowy w Europie, a środki z programu zostaną przeznaczone na następujące cele:
- budowa, adaptacja lub modernizacja 55 dworców kolejowych;
- usprawnienie ruchu na kolei (linia kolejowa nr 93);
- poprawa stanu informacji pasażerskiej (PKP PLK);
- budowa obwodnicy Bolkowa i jej powiązanie z drogą ekspresową S3.
Projekty dofinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko mają być realizowane w latach 2020-2022.
Najpierw podczas konferencji "Potrzeby inwestycyjne jednostek samorządu terytorialnego po 2020 roku - czy stać nas na rozwój?" minister Jerzy Kwieciński zaprezentował wyniki dwóch badań wykonanych na zlecenie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, które dotyczyły dofinansowania samorządów przez Unię Europejską. Dowiedzieliśmy się z nich między innymi, że „w latach 2015-2018 #JST otrzymały ponad 31% wartości unijnego dofinansowania, a w samym 2018 r. udział ten wrósł do aż 40%”.
Minister mówił też, że „z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na inwestycje transportowe trafiło już ponad 91 mld zł. Tym samym zagospodarowanych zostało już blisko 80% funduszy w tym programie” oraz, że "w 2018 r. odnotowaliśmy wzrost stopy inwestycji. O wysokiej dynamice nakładów inwestycyjnych decydowały przede wszystkim wydatki sektora instytucji rządowych i samorządowych”, a najwięcej nakładów inwestycyjnych poniesiono na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną (w latach 2004-2016 ponad 28 mld zł, z czego 19 mld to środki unijne).
Wczoraj doszło do podpisania nowych umów na dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Ich wartość to 1,2 mld złotych (łączna wartość projektów to prawie 1,8 mld). Minister powiedział, że Polska jest w tej chwili największym placem budowy w Europie, a środki z programu zostaną przeznaczone na następujące cele:
- budowa, adaptacja lub modernizacja 55 dworców kolejowych;
- usprawnienie ruchu na kolei (linia kolejowa nr 93);
- poprawa stanu informacji pasażerskiej (PKP PLK);
- budowa obwodnicy Bolkowa i jej powiązanie z drogą ekspresową S3.
Projekty dofinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko mają być realizowane w latach 2020-2022.