Kraków miastem do picia wódki? Linie American Airlines przepraszają

Wpis dodał: Marcin Żyski | Zgłoś błąd lub naruszenie
Sporo kontrowersji i lawinę komentarzy wywołał spot reklamowy linii lotniczych American Airlines.

American Airlines to jak sama nazwa wskazuje amerykańskie linie lotnicze, cytując Wikipedię: jedna z trzech nadal istniejących „wielkich” amerykańskich linii, założonych przed deregulacją branży w 1978 roku. Do swojej bogatej historii mogą teraz dopisać przeprosiny wystosowane do mieszkańców Krakowa, w związku z niefortunną reklamą promującą nowe połączenia.

Latem 2020 uruchomione zostanie nowe połączenie z Krakowa do Chicago, w związku z czym przygotowano spot reklamowy, w którym Kraków pojawia się obok Budapesztu i Pragi. Problem w tym, że w przypadku polskiego miasta pominięto jego walory stricte turystyczne, a skupiono się na... piciu w nim wódki. Zdjęcia wycieczki po Dunaju w Budapeszcie i wizyty w teatrze lalkowym w Pradze zestawione zostały ze zdjęciami pokazującymi picie wódki ze znajomymi w Krakowie.

Przesłanie spotu nie spodobało się wielu mieszkańcom Krakowa, nie przypadło do gustu również prezydentowi miasta Jackowi Majchrowskiemu. Wystosował on do amerykańskiej firmy list w tej sprawie, dziś American Airlines opublikowały odpowiedź wraz z przeprosinami:

"W imieniu linii American Airlines i 130 tys. członków naszego zespołu na całym świecie chciałbym wyrazić ogromne zadowolenie z uruchomienia nowego połączenia z Krakowa do Chicago począwszy od lata 2020 r. Zarówno nasi pasażerowie, jak i załogi z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie regularnych lotów. Z optymizmem patrzymy na ogromne możliwości turystyczne i handlowe, jakie przyniosą one obu miastom.

Dziękujemy za zwrócenie nam uwagi na mnogość zabytków, muzeów, pięknej architektury oraz tętniących życiem atrakcji artystycznych i kulturalnych, z których słynie Kraków i które zapewniły Polsce obecność na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli poczuć się urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych, anonsującym nowe połączenie. Celem postu było zaangażowanie osób obserwujących nasze kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania tak ekscytującym kierunkiem, jakim jest Kraków.

Oprócz samego postu, który został zaprojektowany jako szybki zwiastun, opublikowaliśmy na naszej stronie internetowej specjalną sekcję na temat nowego połączenia, zawierającą kilka informacji i wskazówek dotyczących krakowskich atrakcji, na przykład wspaniałego Zamku Królewskiego na Wawelu, pięknego krakowskiego Rynku Głównego czy magicznego Kazimierza. Na stronie nie ma żadnych odniesień związanych z degustacją alkoholu. Już dziś jesteśmy wdzięczni miastu Kraków za przyjęcie American Airlines w Polsce. Z niecierpliwością oczekujemy współpracy z Urzędem Miasta, lokalnymi izbami turystyki i krakowskim lotniskiem, tak aby nasze nowe połączenie odniosło sukces i zapewniło osobom przylatującym w interesach oraz turystom więcej możliwości podróżowania między stanami Zjednoczonymi i Polską”.