Miesiąc zamiast dwóch tygodni: rozporządzenie w sprawie pracy zdalnej w samorządach
Wpis dodał: Marcin Żyski | Zgłoś błąd lub naruszenie
Dzięki uprzejmości Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski mieliśmy okazję zapoznać się z projektem dotyczącym pracy zdalnej w jednostkach samorządu terytorialnego.
Jak długo premier przewiduje pracę zdalną w samorządach? Czy to tylko rekomendacja czy obowiązek? Kto będzie podejmować najważniejsze decyzje?
Na te pytanie znajdą Państwo odpowiedzi w projekcie poniżej:
1. W dniach od 3 listopada 2020 r. do 4 grudnia 2020 r. w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym kierownicy urzędu administracji publicznej, dyrektorzy generalni urzędu lub kierujący jednostką organizacyjną polecają pracownikom wykonywanie pracy zdalnej, jeżeli dotychczas polecenia takiego nie wydali. Do warunków świadczenia pracy stosuje się przepisy art. 3 ust. 3-8 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
2. Kierownik urzędu administracji publicznej, dyrektor generalny urzędu lub kierujący jednostką organizacyjną wykonującą zadania o charakterze publicznym może wyłączyć z zakresu pracy zdalnej zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, jeśli nie jest możliwe ich wykonywanie w trybie zdalnym.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, czyli w tym przypadku 3 listopada 2020.
Jak długo premier przewiduje pracę zdalną w samorządach? Czy to tylko rekomendacja czy obowiązek? Kto będzie podejmować najważniejsze decyzje?
Na te pytanie znajdą Państwo odpowiedzi w projekcie poniżej:
1. W dniach od 3 listopada 2020 r. do 4 grudnia 2020 r. w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym kierownicy urzędu administracji publicznej, dyrektorzy generalni urzędu lub kierujący jednostką organizacyjną polecają pracownikom wykonywanie pracy zdalnej, jeżeli dotychczas polecenia takiego nie wydali. Do warunków świadczenia pracy stosuje się przepisy art. 3 ust. 3-8 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
2. Kierownik urzędu administracji publicznej, dyrektor generalny urzędu lub kierujący jednostką organizacyjną wykonującą zadania o charakterze publicznym może wyłączyć z zakresu pracy zdalnej zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, jeśli nie jest możliwe ich wykonywanie w trybie zdalnym.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, czyli w tym przypadku 3 listopada 2020.